نمایه نویسندگان

آ

  • آذرتاش، فاطمه مشکلات آموزش برخط در دوران کرونا از دیدگاه معلمان و والدین و ارائۀ راهکارها [دوره 20، شماره 3، 1400، صفحه 117-145]
  • آراسته، حمید رضا نقش معلمان در توسعه و پرورش ذهن دانش‌آموز در کلاس درس؛ ارائۀ یک الگو [دوره 20، شماره 3، 1400، صفحه 181-216]
  • آزادفر، نجمه بررسی اثربخشی بستۀ آموزشی کارکردهای اجرایی سرد در هیجانات تحصیلی دانش‏آموزان عادی پایۀ ششم ابتدایی [دوره 20، شماره 2، 1400، صفحه 139-154]

ا

  • ابوالحسنی، زهرا تحلیلی بر الگو‌های تفکر طراحی و شناسایی نقش و ابعاد آن: مرور نظام‌مند [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 7-34]
  • احمدآبادی، آرزو نقش معلمان در توسعه و پرورش ذهن دانش‌آموز در کلاس درس؛ ارائۀ یک الگو [دوره 20، شماره 3، 1400، صفحه 181-216]
  • احمدی، پروین شناسایی ابعاد، مؤلفه‌ها و شاخص‌های آموزش شیمی برای توسعة پایدار و بررسی میزان توجه به آن‌ها در کتاب‌های درسی دورة دوم متوسطه [دوره 20، شماره 1، 1400، صفحه 109-130]
  • اسلامی، سید غلامرضا بازشناسی عوامل مؤثر در فضای بازنمایی کودکان با تکیه بر نقاشی‌های آن‌ها (مطالعۀ موردی: فضاهای آموزشی) [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 81-104]
  • افتخاری، زهرا ارائۀ الگوی مفهومی مدارس کسب وکار برای نظام پیش‌دبستانی ایران [دوره 20، شماره 3، 1400، صفحه 147-180]
  • اکبرزاده، زهرا ادراک استادان و نومعلمان از ابعاد و مؤلفه‌های مغفول برنامة درسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان [دوره 20، شماره 1، 1400، صفحه 7-32]

ب

  • باقری اصل، جواد بازنمایی معنایی پدیدۀ هویت حرفه‌ای مدیران مدارس متوسطه و ارائة مدلی پارادایمیک [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 55-80]
  • باقریان فر، مصطفی گفتمان‌های رایج در زبان بدن مدرسان دانشگاه فرهنگیان [دوره 20، شماره 2، 1400، صفحه 95-118]
  • بخشعلی زاده، شهرناز سنجش کیفیت یادگیری ریاضیات در دانش‌آموزان پایة ششم شهر تهران [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 131-148]
  • بدخشان، مجید طراحی چارچوب شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان کارآفرین [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 35-54]
  • بدری، مرتضی ارزیابی کارایی آموزش‌وپرورش با تأکید بر تخصیص منابع: رویکرد کارایی برتر (موردپژوهی مناطق آموزش‌وپرورش خراسان شمالی) [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 187-208]
  • بدری گرگری، رحیم بررسی اثربخشی بستۀ آموزشی کارکردهای اجرایی سرد در هیجانات تحصیلی دانش‏آموزان عادی پایۀ ششم ابتدایی [دوره 20، شماره 2، 1400، صفحه 139-154]
  • برزویان، صمد ارزیابی کارایی آموزش‌وپرورش با تأکید بر تخصیص منابع: رویکرد کارایی برتر (موردپژوهی مناطق آموزش‌وپرورش خراسان شمالی) [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 187-208]
  • بهرامی، شهاب الگوی راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان با تأکید بر اوقات فراغت از دید معلمان ورزش و مدیران مدارس با رویکرد آمیخته [دوره 20، شماره 3، 1400، صفحه 55-72]

پ

  • پورروستایی اردکانی، سعید شناسایی ویژگی های مؤثر عامل آموزشی در محیط های یادگیری [دوره 20، شماره 2، 1400، صفحه 61-78]
  • پورصالحی نویده، مرضیه مشکلات آموزش برخط در دوران کرونا از دیدگاه معلمان و والدین و ارائۀ راهکارها [دوره 20، شماره 3، 1400، صفحه 117-145]
  • پورنصرالله، صفدر الگوی راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان با تأکید بر اوقات فراغت از دید معلمان ورزش و مدیران مدارس با رویکرد آمیخته [دوره 20، شماره 3، 1400، صفحه 55-72]

ت

  • ترک زاده، جعفر طراحی چارچوب رهبری سوادآموزی معلم: یک مطالعه فراترکیب [دوره 20، شماره 1، 1400، صفحه 53-82]
  • توکلی، الهام مشکلات آموزش برخط در دوران کرونا از دیدگاه معلمان و والدین و ارائۀ راهکارها [دوره 20، شماره 3، 1400، صفحه 117-145]

ج

  • جاودانی، محمد طراحی چارچوب شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان کارآفرین [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 35-54]
  • جوادی پور، محمد گفتمان‌های رایج در زبان بدن مدرسان دانشگاه فرهنگیان [دوره 20، شماره 2، 1400، صفحه 95-118]
  • جوادی پور، محمد تحلیلی بر الگو‌های تفکر طراحی و شناسایی نقش و ابعاد آن: مرور نظام‌مند [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 7-34]
  • جوادی پور، محمد مطالعۀ تطبیقی برنامه‏ های درسی هدایت شغلی به‏ منظور ارائۀ رهنمودهایی برای نظام آموزش‏ وپرورش ایران [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 209-244]
  • جوانمرد، علی شناسایی ویژگی‌های معلم اثربخش در آموزش مجازی دوران کرونا - رویکرد فراترکیب [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 105-130]

ح

  • حبیبی، لیلا شناسایی ابعاد، مؤلفه‌ها و شاخص‌های آموزش شیمی برای توسعة پایدار و بررسی میزان توجه به آن‌ها در کتاب‌های درسی دورة دوم متوسطه [دوره 20، شماره 1، 1400، صفحه 109-130]
  • حبیبی کلیبر، رامین اثربخشی آموزش ابراز وجود بر سازگاری اجتماعی و تاب‏‌آوری تحصیلی دانش‌‏آموزان قربانی قلدری [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 173-186]
  • حجازی، الهه تحلیل چندسطحی رابطة انگیزش تحصیلی، ادراک دانش‌آموزان از جو مدرسه و احساس کارآمدی و رضایت شغلی معلمان [دوره 20، شماره 1، 1400، صفحه 131-150]
  • حسامپور، زهرا احساس مهم‌بودن ناشی از تدریس: تجارب معلمان دورة ابتدایی [دوره 20، شماره 1، 1400، صفحه 33-52]
  • حسنی، رفیق بازنمایی معنایی پدیدۀ هویت حرفه‌ای مدیران مدارس متوسطه و ارائة مدلی پارادایمیک [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 55-80]
  • حکیم زاده، رضوان مطالعۀ تطبیقی برنامه‏ های درسی هدایت شغلی به‏ منظور ارائۀ رهنمودهایی برای نظام آموزش‏ وپرورش ایران [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 209-244]

خ

  • خادمی کله لو، محمد مطالعۀ تطبیقی برنامه‏ های درسی هدایت شغلی به‏ منظور ارائۀ رهنمودهایی برای نظام آموزش‏ وپرورش ایران [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 209-244]

د

  • دهقانی، مرضیه تحلیلی بر الگو‌های تفکر طراحی و شناسایی نقش و ابعاد آن: مرور نظام‌مند [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 7-34]
  • دیبایی صابر، محسن تبیین چارچوب مفهومی ابعاد و مؤلفه‌های برنامۀ درسی کنجکاوانه و بررسی میزان انطباق محتوای برنامۀ درسی دورۀ ابتدایی ایران با آن [دوره 20، شماره 3، 1400، صفحه 31-54]

ر

  • رحیمی، بهروز مطالعۀ تطبیقی برنامه‏ های درسی هدایت شغلی به‏ منظور ارائۀ رهنمودهایی برای نظام آموزش‏ وپرورش ایران [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 209-244]
  • رستمی نژاد، محمدعلی تأثیر روش آموزش هدایت‌شدة شناختی بر نرخ خودراهبری در یادگیری و اضطراب ریاضی دانش‌آموزان [دوره 20، شماره 1، 1400، صفحه 151-184]
  • رسولی، سیده عصمت ادراک استادان و نومعلمان از ابعاد و مؤلفه‌های مغفول برنامة درسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان [دوره 20، شماره 1، 1400، صفحه 7-32]

ز

  • زینی وند نژاد، فرشته استفاده از سامانۀ شاد و تدریس تلویزیونی در دورۀ شیوع کرونا: «کاستی‌ها» و «چون‌وچراها» [دوره 20، شماره 2، 1400، صفحه 7-34]

س

  • سبحانی نژاد، مهدی تبیین چارچوب مفهومی ابعاد و مؤلفه‌های برنامۀ درسی کنجکاوانه و بررسی میزان انطباق محتوای برنامۀ درسی دورۀ ابتدایی ایران با آن [دوره 20، شماره 3، 1400، صفحه 31-54]

ش

  • شفیعی سروستانی، مریم شناسایی ویژگی‌های معلم اثربخش در آموزش مجازی دوران کرونا - رویکرد فراترکیب [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 105-130]
  • شمشیری، بابک شناسایی ویژگی‌های معلم اثربخش در آموزش مجازی دوران کرونا - رویکرد فراترکیب [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 105-130]
  • شیخ الاسلامی، راضیه طراحی چارچوب رهبری سوادآموزی معلم: یک مطالعه فراترکیب [دوره 20، شماره 1، 1400، صفحه 53-82]

ص

  • صابرنژاد، ژاله بازشناسی عوامل مؤثر در فضای بازنمایی کودکان با تکیه بر نقاشی‌های آن‌ها (مطالعۀ موردی: فضاهای آموزشی) [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 81-104]
  • صاحب یار، حافظ اثربخشی یادگیری معکوس بر شاخص‌های تربیتی: مطالعة فراتحلیل [دوره 20، شماره 3، 1400، صفحه 7-30]
  • صالحی، کیوان تحلیلی بر الگو‌های تفکر طراحی و شناسایی نقش و ابعاد آن: مرور نظام‌مند [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 7-34]
  • صالحی، کیوان مطالعۀ تطبیقی برنامه‏ های درسی هدایت شغلی به‏ منظور ارائۀ رهنمودهایی برای نظام آموزش‏ وپرورش ایران [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 209-244]
  • صبوری مقدم، حسن بررسی اثربخشی بستۀ آموزشی کارکردهای اجرایی سرد در هیجانات تحصیلی دانش‏آموزان عادی پایۀ ششم ابتدایی [دوره 20، شماره 2، 1400، صفحه 139-154]
  • صمدی، پروین شناسایی ابعاد، مؤلفه‌ها و شاخص‌های آموزش شیمی برای توسعة پایدار و بررسی میزان توجه به آن‌ها در کتاب‌های درسی دورة دوم متوسطه [دوره 20، شماره 1، 1400، صفحه 109-130]

ض

  • ضرغامی، سعید تنگناها و راهبردهای به‌کارگیری شبکۀ‌ اجتماعی دانش‌آموزی (شاد) در تدریس و یادگیری دانش‌آموزان در دوران شیوع کرونا: مطالعه‌ای پدیدارشناسانه [دوره 20، شماره 2، 1400، صفحه 35-60]

ط

  • طاهری دمنه، محسن شکاف نسلی و راهبردهای یاددهی و یادگیری در دورۀ ابتدایی: رویکردی آینده‌پژوهانه [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 149-172]

ع

  • عابدینی، یاسمین شکاف نسلی و راهبردهای یاددهی و یادگیری در دورۀ ابتدایی: رویکردی آینده‌پژوهانه [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 149-172]
  • عالمیان، وحید تأثیر عامل کنترل از دیدگاه شونفلد در کاهش خطاهای دانش‌آموزان بر اساس الگوی تحلیل خطای نیومن در مبحث نسبت‌های مثلثاتی [دوره 20، شماره 3، 1400، صفحه 97-116]
  • عباسی، عفت واکاوی جایگاه و نقش تربیت جنسی در دورۀ ابتدایی و ارائۀ چارچوب آموزشی [دوره 20، شماره 3، 1400، صفحه 217-238]
  • عباسیان، حسین نقش معلمان در توسعه و پرورش ذهن دانش‌آموز در کلاس درس؛ ارائۀ یک الگو [دوره 20، شماره 3، 1400، صفحه 181-216]
  • عبدالهی، فردین بازنمایی معنایی پدیدۀ هویت حرفه‌ای مدیران مدارس متوسطه و ارائة مدلی پارادایمیک [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 55-80]
  • عبدالهی هرزند، آمنه تمایزگذاری دانش‌آموزان قلدر و غیرقلدر براساس راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و پیوند با مدرسه [دوره 20، شماره 2، 1400، صفحه 79-94]
  • عزیزی محمودآباد، مهران گفتمان‌های رایج در زبان بدن مدرسان دانشگاه فرهنگیان [دوره 20، شماره 2، 1400، صفحه 95-118]
  • علامه زاده، مرضیه احساس مهم‌بودن ناشی از تدریس: تجارب معلمان دورة ابتدایی [دوره 20، شماره 1، 1400، صفحه 33-52]
  • علی میرزایی، مولود تاثیر محل سکونت داوطلب بر کارکرد افتراقی سؤال‌های ریاضی گروه آزمایشی ریاضی و فنی کنکور سراسری 1396 [دوره 20، شماره 1، 1400، صفحه 185-202]
  • عیدی، حسین الگوی راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان با تأکید بر اوقات فراغت از دید معلمان ورزش و مدیران مدارس با رویکرد آمیخته [دوره 20، شماره 3، 1400، صفحه 55-72]

ف

  • فتحی آذر، اسکندر بررسی اثربخشی بستۀ آموزشی کارکردهای اجرایی سرد در هیجانات تحصیلی دانش‏آموزان عادی پایۀ ششم ابتدایی [دوره 20، شماره 2، 1400، صفحه 139-154]
  • فرخی، نورعلی شناسایی ویژگی های مؤثر عامل آموزشی در محیط های یادگیری [دوره 20، شماره 2، 1400، صفحه 61-78]
  • فرزاد، ولی اله مدل ساختاری عملکرد تحصیلی بر اساس خودکارآمدی تحصیلی و انگیزش تحصیلی با میانجیگری درگیری شناختی در دانش‌آموزان رشتۀ ریاضی- فیزیک [دوره 20، شماره 2، 1400، صفحه 155-177]
  • فرید، ابوالفضل تمایزگذاری دانش‌آموزان قلدر و غیرقلدر براساس راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و پیوند با مدرسه [دوره 20، شماره 2، 1400، صفحه 79-94]
  • فرید، ابوالفضل اثربخشی آموزش ابراز وجود بر سازگاری اجتماعی و تاب‏‌آوری تحصیلی دانش‌‏آموزان قربانی قلدری [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 173-186]
  • فلاح، وحید ادراک استادان و نومعلمان از ابعاد و مؤلفه‌های مغفول برنامة درسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان [دوره 20، شماره 1، 1400، صفحه 7-32]

ق

  • قدیریان پور، سمانه واکاوی جایگاه و نقش تربیت جنسی در دورۀ ابتدایی و ارائۀ چارچوب آموزشی [دوره 20، شماره 3، 1400، صفحه 217-238]

ک

  • کبیری، مسعود سنجش کیفیت یادگیری ریاضیات در دانش‌آموزان پایة ششم شهر تهران [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 131-148]
  • کرامتی، هادی مقایسۀ تأثیر آموزش راهبردهای تبادلی، ارائۀ بازخورد مؤثر و شیوۀ رایج در درک‌مطلب [دوره 20، شماره 3، 1400، صفحه 73-96]
  • کریمی، مهدی طراحی چارچوب رهبری سوادآموزی معلم: یک مطالعه فراترکیب [دوره 20، شماره 1، 1400، صفحه 53-82]
  • کشاورزی، فهیمه طراحی چارچوب شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان کارآفرین [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 35-54]
  • کلانتری، عبدالحسین بازشناسی عوامل مؤثر در فضای بازنمایی کودکان با تکیه بر نقاشی‌های آن‌ها (مطالعۀ موردی: فضاهای آموزشی) [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 81-104]
  • کوشکی، شیرین مدل ساختاری عملکرد تحصیلی بر اساس خودکارآمدی تحصیلی و انگیزش تحصیلی با میانجیگری درگیری شناختی در دانش‌آموزان رشتۀ ریاضی- فیزیک [دوره 20، شماره 2، 1400، صفحه 155-177]
  • کیامنش، علیرضا مقایسۀ تأثیر آموزش راهبردهای تبادلی، ارائۀ بازخورد مؤثر و شیوۀ رایج در درک‌مطلب [دوره 20، شماره 3، 1400، صفحه 73-96]
  • کیان، مرجان واکاوی جایگاه و نقش تربیت جنسی در دورۀ ابتدایی و ارائۀ چارچوب آموزشی [دوره 20، شماره 3، 1400، صفحه 217-238]

گ

  • گلزاری، زینب ارائة الگوی کیفیت‌بخشی تبدیل مدرسة فنی‌وحرفه‌ای به مدرسة کارآفرین [دوره 20، شماره 1، 1400، صفحه 83-108]

م

  • محسنی، قربانعلی تأثیر عامل کنترل از دیدگاه شونفلد در کاهش خطاهای دانش‌آموزان بر اساس الگوی تحلیل خطای نیومن در مبحث نسبت‌های مثلثاتی [دوره 20، شماره 3، 1400، صفحه 97-116]
  • محمد حسنی، نسرین تحلیلی بر الگو‌های تفکر طراحی و شناسایی نقش و ابعاد آن: مرور نظام‌مند [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 7-34]
  • محمدی، محمد اثربخشی آموزش ابراز وجود بر سازگاری اجتماعی و تاب‏‌آوری تحصیلی دانش‌‏آموزان قربانی قلدری [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 173-186]
  • محمدی، مهدی احساس مهم‌بودن ناشی از تدریس: تجارب معلمان دورة ابتدایی [دوره 20، شماره 1، 1400، صفحه 33-52]
  • محمدی، مهدی طراحی چارچوب رهبری سوادآموزی معلم: یک مطالعه فراترکیب [دوره 20، شماره 1، 1400، صفحه 53-82]
  • محمدیان، زهرا ارزیابی کارایی آموزش‌وپرورش با تأکید بر تخصیص منابع: رویکرد کارایی برتر (موردپژوهی مناطق آموزش‌وپرورش خراسان شمالی) [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 187-208]
  • مرادی، امیر تنگناها و راهبردهای به‌کارگیری شبکۀ‌ اجتماعی دانش‌آموزی (شاد) در تدریس و یادگیری دانش‌آموزان در دوران شیوع کرونا: مطالعه‌ای پدیدارشناسانه [دوره 20، شماره 2، 1400، صفحه 35-60]
  • مسعودی ندوشن، عصمت ارائة الگوی کیفیت‌بخشی تبدیل مدرسة فنی‌وحرفه‌ای به مدرسة کارآفرین [دوره 20، شماره 1، 1400، صفحه 83-108]
  • مصر آبادی، جواد اثربخشی یادگیری معکوس بر شاخص‌های تربیتی: مطالعة فراتحلیل [دوره 20، شماره 3، 1400، صفحه 7-30]
  • مصر آبادی، جواد اثربخشی آموزش ابراز وجود بر سازگاری اجتماعی و تاب‏‌آوری تحصیلی دانش‌‏آموزان قربانی قلدری [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 173-186]
  • مصرآبادی، جواد تمایزگذاری دانش‌آموزان قلدر و غیرقلدر براساس راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و پیوند با مدرسه [دوره 20، شماره 2، 1400، صفحه 79-94]
  • مظفری پور، روح اله بررسی نظریۀ اخلاق اشیا و عاملیت فناوری و پیامدهای آن در تعلیم‌ وتربیت [دوره 20، شماره 2، 1400، صفحه 119-138]
  • مقدم زاده، علی تاثیر محل سکونت داوطلب بر کارکرد افتراقی سؤال‌های ریاضی گروه آزمایشی ریاضی و فنی کنکور سراسری 1396 [دوره 20، شماره 1، 1400، صفحه 185-202]
  • مهتدی جعفری، سمیه شناسایی ویژگی های مؤثر عامل آموزشی در محیط های یادگیری [دوره 20، شماره 2، 1400، صفحه 61-78]
  • مهدوی راد، حجت مدل ساختاری عملکرد تحصیلی بر اساس خودکارآمدی تحصیلی و انگیزش تحصیلی با میانجیگری درگیری شناختی در دانش‌آموزان رشتۀ ریاضی- فیزیک [دوره 20، شماره 2، 1400، صفحه 155-177]
  • میرزاخانی، علی رضا مقایسۀ تأثیر آموزش راهبردهای تبادلی، ارائۀ بازخورد مؤثر و شیوۀ رایج در درک‌مطلب [دوره 20، شماره 3، 1400، صفحه 73-96]
  • میرغفاری، فاطمه احساس مهم‌بودن ناشی از تدریس: تجارب معلمان دورة ابتدایی [دوره 20، شماره 1، 1400، صفحه 33-52]
  • میرغفاری، فاطمه شناسایی ویژگی‌های معلم اثربخش در آموزش مجازی دوران کرونا - رویکرد فراترکیب [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 105-130]
  • مینائی، اصغر تاثیر محل سکونت داوطلب بر کارکرد افتراقی سؤال‌های ریاضی گروه آزمایشی ریاضی و فنی کنکور سراسری 1396 [دوره 20، شماره 1، 1400، صفحه 185-202]

ن

  • نادی، محمدعلی ارائۀ الگوی مفهومی مدارس کسب وکار برای نظام پیش‌دبستانی ایران [دوره 20، شماره 3، 1400، صفحه 147-180]
  • ناصری جهرمی، راحیل احساس مهم‌بودن ناشی از تدریس: تجارب معلمان دورة ابتدایی [دوره 20، شماره 1، 1400، صفحه 33-52]
  • ناصری جهرمی، رضا احساس مهم‌بودن ناشی از تدریس: تجارب معلمان دورة ابتدایی [دوره 20، شماره 1، 1400، صفحه 33-52]
  • نصراصفهانی، احمدرضا گفتمان‌های رایج در زبان بدن مدرسان دانشگاه فرهنگیان [دوره 20، شماره 2، 1400، صفحه 95-118]
  • نصراصفهانی، احمدرضا شکاف نسلی و راهبردهای یاددهی و یادگیری در دورۀ ابتدایی: رویکردی آینده‌پژوهانه [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 149-172]
  • نظامی، مینا تحلیل چندسطحی رابطة انگیزش تحصیلی، ادراک دانش‌آموزان از جو مدرسه و احساس کارآمدی و رضایت شغلی معلمان [دوره 20، شماره 1، 1400، صفحه 131-150]
  • نقش، زهرا تحلیل چندسطحی رابطة انگیزش تحصیلی، ادراک دانش‌آموزان از جو مدرسه و احساس کارآمدی و رضایت شغلی معلمان [دوره 20، شماره 1، 1400، صفحه 131-150]
  • نوه‌ابراهیم، عبدالرحیم نقش معلمان در توسعه و پرورش ذهن دانش‌آموز در کلاس درس؛ ارائۀ یک الگو [دوره 20، شماره 3، 1400، صفحه 181-216]
  • نویدی، احد استفاده از سامانۀ شاد و تدریس تلویزیونی در دورۀ شیوع کرونا: «کاستی‌ها» و «چون‌وچراها» [دوره 20، شماره 2، 1400، صفحه 7-34]
  • نیک روش، ریحانه بازشناسی عوامل مؤثر در فضای بازنمایی کودکان با تکیه بر نقاشی‌های آن‌ها (مطالعۀ موردی: فضاهای آموزشی) [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 81-104]
  • نیلی احمدآبادی، محمدرضا شناسایی ویژگی های مؤثر عامل آموزشی در محیط های یادگیری [دوره 20، شماره 2، 1400، صفحه 61-78]

و

  • واشقانی فراهانی، احمد تأثیر روش آموزش هدایت‌شدة شناختی بر نرخ خودراهبری در یادگیری و اضطراب ریاضی دانش‌آموزان [دوره 20، شماره 1، 1400، صفحه 151-184]

ه

  • هاشمی، تورج بررسی اثربخشی بستۀ آموزشی کارکردهای اجرایی سرد در هیجانات تحصیلی دانش‏آموزان عادی پایۀ ششم ابتدایی [دوره 20، شماره 2، 1400، صفحه 139-154]
  • هاشمی، سیده خدیجه ارائة الگوی کیفیت‌بخشی تبدیل مدرسة فنی‌وحرفه‌ای به مدرسة کارآفرین [دوره 20، شماره 1، 1400، صفحه 83-108]

ی

  • یداللهی، سارا مشکلات آموزش برخط در دوران کرونا از دیدگاه معلمان و والدین و ارائۀ راهکارها [دوره 20، شماره 3، 1400، صفحه 117-145]
  • یوسفی همدانی، الهام شکاف نسلی و راهبردهای یاددهی و یادگیری در دورۀ ابتدایی: رویکردی آینده‌پژوهانه [دوره 20، شماره 4، 1400، صفحه 149-172]